1. Strona główna
  2. GBox
  3. GBox Online
  4. Dlaczego usługa TACHO Zdalnie 1.0 nie działa?

Dlaczego usługa TACHO Zdalnie 1.0 nie działa?

GBox INELO

Problem z prawidłowym działaniem usługi TACHO Zdalnie 1.0 może być związany z:

  1. Błędami w działaniu aplikacji GBox Autoryzacja – więcej informacji znajdziesz tutaj;
  2. Błędnym ustawieniem tachografu (SRE/D8) – więcej informacji znajdziesz w dedykowanym artykule – kliknij tu;
  3. Brakiem wyrażenia przez kierowcę zgody na przetwarzanie danych osobowych i udostępnienie danych ITS – więcej informacji znajdziesz tutaj.

Co oznacza stan "anulowany"?

Po kilku nieudanych próbach wykonania odczytu, stan zlecenia automatycznie zmienia się na anulowany. Zapobiega to blokowaniu wykonania pozostałych zleceń odczytu.

Najczęstszą przyczyną jest niespełnienie warunków do wykonania odczytów zdalnych – patrz akapit powyżej. 

Jeśli jednak warunki te są spełnione, problem może wynikać z nieprawidłowości w działaniu urządzenia. W tej sytuacji skontaktuj się z Serwisem GBox Inelo. 

Dlaczego czytnik nie odczytuje karty przedsiębiorstwa?

Sprawdź, czy:

  1. Nie upłynął termin ważności karty przedsiębiorstwa;
  2. Karta przedsiębiorstwa jest prawidłowo umieszczona w czytniku (zgodnie z rysunkiem poglądowym);
  3. W aplikacji GBox Autoryzacja wybrałeś prawidłowy czytnik.

Mam problem z czytnikiem - co zrobić?

Jeśli dioda na czytniku zapala się, a następnie po kilku sekundach gaśnie, sprawdź, czy:

  1. Karta przedsiębiorstwa jest włożona prawidłowo;
  2. Aplikacja GBox Autoryzacja jest włączona i działa prawidłowo.

Zweryfikuj również komunikaty, które wyświetlają się w aplikacji GBox Autoryzacja (np. czy czytnik jest wykryty; czy karta przedsiębiorstwa jest widoczna). Więcej informacji nt. błędów w działaniu aplikacji GBox Autoryzacja znajdziesz tutaj.

Jak sprawdzić działanie aplikacji GBox Autoryzacja w Panelu GBox Online, dowiesz się z tego artykułu.

Dlaczego mój pojazd nie widnieje na liście pojazdów w oknie dodawania zlecenia odczytu?

Funkcjonalność TACHO Zdalnie 1.0 uzależniona jest od rodzaju zestawu i możliwości tachografu do wykonywania zdalnego odczytu.

Sprawdź, jaki rodzaj zestawu zamontowany jest w Twoim pojeździe:

  • GBox Light Analog – funkcjonalność TACHO Zdalnie nie jest dostępna. Ten rodzaj zestawu montowany jest m.in. w sytuacji, gdy tachograf nie obsługuje funkcji zdalnego odczytu;
  • pozostałe zestawy – skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta aby zweryfikować, dlaczego funkcjonalność TACHO Zdalnie nie działa prawidłowo (pojazd nie jest widoczny na liście).

Jeśli korzystasz z urządzenia GBox Reader 2, funkcjonalność TACHO Zdalnie nie jest dostępna.

Urządzenie GBox Reader 2 jest montowane w sytuacji, gdy tachograf w pojeździe nie obsługuje funkcji zdalnego odczytu. W dalszym ciągu możliwy jest jednak odczyt karty kierowcy. 

Więcej informacji nt. odczytów za pomocą GBox Reader 2 znajdziesz tutaj

Ostatnia aktualizacja 9 listopada 2023

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły

Potrzebujesz pomocy?
Nie możesz znaleźć odpowiedzi, której szukasz? Jesteśmy tutaj, aby pomóc!
Kontakt

Powiązane artykuły: