1. Strona główna
  2. GBox
  3. GBox Online
  4. TACHO Zdalnie – jak dodać zlecenie odczytu?

TACHO Zdalnie – jak dodać zlecenie odczytu?

Jakie warunki należy spełnić do wykonania odczytu zdalnego?

  1. Tachograf nie może być uśpiony (aby wybudzić tachograf wystarczy włączyć zapłon);
  2. W tachografie musi zostać odblokowana funkcja zdalnego odczytu tachografu (więcej informacji znajdziesz tutaj);
  3. Karta kierowcy musi znajdować się w tachografie (w przypadku odczytu z karty kierowcy);
  4. Podczas zdalnego połączenia z tachografem, w żadnym z jego czytników nie może znajdować się karta przedsiębiorstwa, kontrolna lub warsztatowa;
  5. W pojeździe musi zostać zamontowane urządzenie Translator Tacho;
  6. Aplikacja GBox Autoryzacja Tacho Konfigurator mu być zainstalowana i uruchomiona;
  7. Karta przedsiębiorstwa musi być umieszczona w czytniku (zweryfikuj datę ważności);
  8. Czytnik wraz z kartą przedsiębiorstwa musi być podłączony do komputera, na którym uruchomiona jest aplikacja GBox Autoryzacja Tacho.

Jak dodać zlecenie odczytu?

Panelu GBox Online, w module TACHO Zdalnie:

1. Kliknij przycisk [Dodaj zlecenie odczytu];

2. Wybierz pojazd/pojazdy, dla których ma być zlecony odczyt;

3. Wybierz źródło danych odczytu:

    • karta kierowcy;
    • tachograf:
      • odczyt podstawowy – spełniający wymogi ustawowe;

      • pełny (dane prędkości) – informacja o prędkości pojazdu;

 4. Wybierz typ odczytu:

    • cykliczny;
    • jednorazowy;

5. Wybierz planowaną datę pierwszego odczytu:

    • dla odczytu cyklicznego: wskaż planowaną datę pierwszego odczytu oraz częstotliwość pobierania danych (powtarzany co 7/14/25/60/80 dni);
    • dla odczytu jednorazowego:
      • dla karty kierowcy: wskaż planowaną datę rozpoczęcia;
      • dla tachografu: wskaż planowaną datę rozpoczęcia, zakres dat lub ostanie – 7/31/61/91 dni;

6. Kliknij przycisk [Dodaj].

Co oznacza symbol wykrzyknika przy zleceniu zdalnego odczytu?

Symbol wykrzyknika (pomarańczowy trójkąt z wykrzyknikiem) oznacza, że dla danego pojazdu istnieje już aktywne zlecenie odczytu.

Aby dodać nowe zlecenie, konieczne jest usunięcie aktywnego zlecenia dla wybranego pojazdu.

Co oznacza stan "anulowany" na liście odczytów?

Informację znajdziesz w dedykowanym artykule – kliknij tu.

Gdzie znajdę pliki pobrane w ramach zdalnego odczytu?

Pobrane pliki znajdziesz w Panelu GBox Online:

  1. W module TACHO Zdalnie (na liście wyników);
  2. W module Pliki.

Jak pobrać plik z odczytem w module TACHO Zdalnie?

Aby pobrać plik z odczytem, kliknij ikonę pobierz w wybranym wierszu.

W podobny sposób możesz pobrać odczyty w module Pliki

Czy mogę edytować zlecenie zdalnego odczytu?

Nie. Nie można edytować już istniejącego zlecenia zdalnego odczytu. 

Usuń istniejące zlecenie, a następnie dodaj nowe z żądanymi parametrami. 

Jeśli nie wiesz, jak usunąć zlecenie, kliknij tutaj.

Co oznacza komunikat o obowiązkowym 15 min. postoju?

Autoryzacja oraz odczyt danych z tachografu lub znajdującej się w nim karty kierowcy mogą być wykonane podczas jazdy.

Aby plik z odczytem został jednak wysłany na serwer i był widoczny w Panelu GBox Online – pojazd musi wykonać minimum 15 min. postój.

Czym jest plik "dtc"?

dtc to standardowe rozszerzenie dla pliku odczytu karty kierowcy. Plik dtc powinien otworzyć każdy program obsługujący czas pracy. 

Czy podpięcie urządzenia do odczytu tachografu, dostarczonego przez Inelo, ma wpływ na wcześniejsze dane zapisane na karcie kierowcy i na tachografie?

Podpięcie urządzenia dostarczonego przez Inelo do tachografu nie powinno mieć wpływu na dane zapisane na karcie kierowcy i tachografi.

Jeśli korzystałeś wcześniej z innego urządzenia do odczytu tacho, możesz bez obaw wykonać standardowy odczyt. 

Jak filtrować listę zleceń zdalnego odczytu?

Kliknij przycisk [Pokaż/Ukryj filtry] aby otworzyć okno umożliwiające filtrowanie wyników na liście.

[Pokaż usunięte] ->zaznaczenie tej opcji spowoduje wyświetlenie na liście dodatkowo tych odczytów, które zostały usunięte przez użytkownika.

Aby przywrócić domyślne ustawienia filtrów (zaznaczenie wszystkich), kliknij przycisk [Resetuj filtry] na liście odczytów.

Listę można filtrować również za pomocą pola Filtruj wyniki (prawy górny róg ekranu), które pozwala na tzw. “wyszukiwanie po frazie” wpisanych w pole tekstowe słów.

Jak usunąć zlecenie zdalnego odczytu?

Jeśli chcesz usunąć zlecenie zdalnego odczytu, w Panelu GBox Online, w module TACHO Zdalnie:

  1. Zaznacz zlecenie, które chcesz usunąć (check w wybranej pozycji);
  2. Kliknij niebieski przycisk [Usuń] w nagłówku kolumny. 
Ostatnia aktualizacja 22 maja 2023

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły

Potrzebujesz pomocy?
Nie możesz znaleźć odpowiedzi, której szukasz? Jesteśmy tutaj, aby pomóc!
Kontakt