W przypadku problemów z odczytaniem danych z tachografu:
- Sprawdź, czy kluczyk w stacyjce przekręcony jest do położenia nr II (zapłon) – do zapalenia się kontrolek na desce rozdzielczej (włączenie tachografu).
- Zweryfikuj, czy karta przedsiębiorstwa jest aktualna, włożona i poprawnie zalogowana w tachografie.
- Sprawdź poprawność połączenia urządzenia z tachografem za pomocą kabla TRC.
- Sprawdź i ewentualnie zwolnij miejsce na karcie pamięci microSD urządzenia poprzez przeniesienie wcześniejszych odczytów na inny nośnik (np. dysk komputera).
- Sprawdź/wymień baterie w urządzeniu – “paluszki” AA 1.5V 2szt. (ma to szczególne znaczenie przy nowych tachografach).
- Nie wyciągaj karty przedsiębiorstwa dopóki urządzenie nie zakończy pobierania danych.
- Wykonaj aktualizację oprogramowania na urządzeniu (szczegółowa instrukcja aktualizacji dostępna jest tutaj).
- Przywróć domyślne ustawienia w Tachoreader configurator.
W przypadku gdy powyższe czynności nie rozwiążą problemu zalecamy przesłanie plików log (lokalizacja Ten komputer >> PNSTACHO >> LOG o bezpośrednio do Serwisu Elektroniki na urzadzenia@inelo.pl lub odesłanie urządzenia na Serwis elektroniki. Formularz zgłoszenia serwisowego znajduje się pod linkiem https://inelo.pl/strefa-klienta-4trans/#service-tab-0-3-tab
Szczegółowa instrukcja obsługi TachoReader Combo dostępna tutaj.