1. Strona główna
  2. GBox
  3. GBox Online
  4. Jak działa usługa Tacho Zdalnie 2.0? (nowy moduł Odczyty cyfrowe) 

Jak działa usługa Tacho Zdalnie 2.0? (nowy moduł Odczyty cyfrowe) 

GBox INELO

Jak działa usługa Tacho Zdalnie 2.0

Odczyty wykonujemy automatycznie, wystarczy, że spełnisz warunki działania usługi: 

  • Karty kierowców odczytujemy pierwszego dnia miesiąca, regularnie co trzy dni, a także po włożeniu karty do tachografu (jednak nie częściej niż raz na dzień) 
  • Tachografy odczytujemy pierwszego dnia każdego miesiąca 
  • Informacje o planowanej dacie odczytu sprawdzisz w zakładkach Karty kierowców i Tachografy w kolumnie “Kolejny odczyt” 
  • Jeżeli nie uda się zrealizować zaplanowanego odczytu, zostanie on wykonany w najbliższym możliwym terminie. O wszelkich problemach poinformujemy Cię w kolumnie “Ostrzeżenia” 
  • Możesz zlecić wykonanie dodatkowego odczytu dla karty kierowcy i tachografu. Zostanie on dodany jako priorytetowy.

Obejrzyj film, aby zobaczyć, jak działa usługa:

Stan usługi sygnalizowany jest przez kolor ikony Tacho Zdalnie, widoczny w prawym, górnym rogu ekranu:

Stan przed konfiguracją usługi.

Tacho Zdalnie działa prawidłowo

Usługa działa prawidłowo. W czytniku znajduje się co najmniej jedna ważna karta przedsiębiorstwa. W przypadku obsługiwania kilku firm: karta przedsiębiorstwa jest przypisana do firmy, do której przypisane są pojazdy.

Wykryto problemy z kartami przedsiębiorstwa. Potencjalne przyczyny:

  • zbliża się termin ostatniej ważnej karty przedsiębiorstwa w czytniku;
  • (w przypadku obsługi kilku firm) co najmniej jedna karta przedsiębiorstwa nieprzypisana do firmy;
  • (w przypadku obsługi kilku firm) co najmniej jeden pojazd nieprzypisany do firmy;
  • kombinacja dwóch lub wszystkie powyższe problemy.
Tacho Zdalnie problem z usługą

Wykryto problemy z działaniem usługi. Potencjalne przyczyny:

  • w czytniku znajduje się ostatnia karta przedsiębiorstwa, która straciła ważność;
  • w czytniku nie znajduje się żadna karta przedsiębiorstwa;
  • żaden czytnik kart przedsiębiorstwa nie jest podpięty do komputera z zainstalowaną aplikacją autoryzacyjną;
  • brak połączenia z aplikacją autoryzacyjną (np. komputer jest wyłączony; brak połączenia z Internetem; aplikacja autoryzacyjna nie jest uruchomiona lub zainstalowana).

Do odczytów zdalnych kompatybilny jest czytnik TachoReader.

W przypadku potrzeby dodatkowego czytnika możesz go kupić na naszej stronie internetowej https://sklep.inelo.pl/produkt/czytnik-tachoreader/ .

TachoReader
Aplikację autoryzacyjną możesz pobrać >>TUTAJ<<

W  opcji Ustawienia przypisz konkretne pojazdy do odpowiednich firm. Wszystkie pojazdy muszą zostać połączone z firmą, której karta przedsiębiorstwa została użyta do zablokowania tachografu.

kilka różnych firm
Ostatnia aktualizacja 10 grudnia 2024

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły

Potrzebujesz pomocy?
Nie możesz znaleźć odpowiedzi, której szukasz? Jesteśmy tutaj, aby pomóc!
Kontakt

Powiązane artykuły: