1. Strona główna
  2. GBox
  3. INELO (GBox) Drive – informacje i konfiguracja
  1. Strona główna
  2. Aplikacje Mobilne
  3. INELO (GBox) Drive – informacje i konfiguracja

INELO (GBox) Drive – informacje i konfiguracja

INELO (GBox) Drive informacje ogólne oraz wymagania min.

Wymagania minimalne:

  • Aplikacja jest dostępna tylko i wyłącznie na telefony z system Android min. 6.0 i nowszym.
  • Do działania aplikacji niezbędne jest połączenie z internetem.
  • Jedna instancja aplikacji może być przypisana tylko do jednego numeru telefon
  • Aplikację przypisujemy per kierowca (nie ma możliwości dodania kolejnego kierowcy w danej aplikacji

Aplikacja dostępna jest do pobrania na sklepie Google Play

  • https://play.google.com/store >> wyszukaj GBox Drive
  • Jeśli Twój Spedytor aktywował wcześniej aplikację w Panelu Online (poprawnie) w SMS otrzymasz link do pobrania aplikacji ze Sklepu Play
Konfiguracja INELO (GBox) Drive - Panel Online

1. Zaloguj się do Panelu Online (https://online.gbox.pl)

2. W menu głównym wybierze Ustawienia >> Kierowcy

3. Kliknij “Dodaj kierowcę” lub jeśli masz już dodanych kierowców wybierz przycisk “Edycji

4. Po wpisaniu numeru telefonu w odpowiednim formacie kliknij przycisk “Zapisz

5. W menu głównym przejdź do zakładki “Kierowcy

6. Przejdź do kierowcy któremu chcesz aktywować aplikację GBox Drive

7. Kliknij przycisk “Aktywuj aplikację” w górnym prawym rogu.

8. Teraz można przejść do wysyłania zadań/zleceń

w module “Mapa” wyszukaj lokalizację do której ma wyruszyć Kierowca,

kliknij “Wyślij zadanie

wybierz kierowcę z rozwijanej listy, uzupełnij wymagane pola, a następnie kliknijj “Wyślij

9. Następnie przejdź do instalacji aplikacji na telefonie Kierowcy.

Instalacja i konfiguracja INELO (GBox) Drive na telefonie

1. Pobierz aplikacje z linku lub bezpośrednio z Sklepu Google Play

2. Kliknij “Zainstaluj

3. Po instalacji skrót do aplikacji zostanie umieszczony na pulpicie telefonu

4. Otwórz aplikację, aby zacząć z niej korzystać

5. Zapoznaj się z Polityką prywatności oraz Warunkami korzystania z usług.

6. Następnie kliknij przycisk “Zatwierdź

 

7. Wpisz numer telefonu z którego będziesz korzystać w aplikacji GBox Drive i kliknij “Dalej

8. Na podany przez Ciebie numer telefonu zostanie wysłany SMS z  kodem weryfikacyjnym do aplikacji

9. Aplikacja automatycznie pobierze z wiadomości SMS kod i zaloguje Cię do aplikacji GBox Drive

10. GOTOWE ! Wystarczy poczekać na zadania od Spedytora.

11. Jeśli korzystasz z e-TOLL, dodatkowo aplikacja może Cię informować o statusie przesyłania danych.

e-TOLL konfiguracja

Do prawidłowego funkcjonowania potrzebne jest:

  • połączenie z internetem
  • włączona transmisja danych komórkowych
  • zezwolenie aplikacji na wysyłanie powiadomień typu push
  • prawidłowo wybrany pojazd, którym w danej chwili się poruszasz
  1. Wybierz pojazd, którym się poruszasz.

2. Po wybraniu pojazdu jego numer rejestracyjny zostanie wyświetlony w aplikacji na ekranie startowym

3. Jeśli chcesz sprawdzić powiadomienia e-TOLL, kliknij kafelek na ekranie głównym.

Alerty e-TOLL będziesz otrzymywać również w postaci powiadomień (push).

e-TOLL statusy

Status przesyłania danych sygnalizowany jest kolorami:

INELO Drive - Płaca zagraniczna
  • Dzięki modułowi Płaca zagraniczna możesz na bieżąco rejestrować swoje załadunki i rozładunki.
  • Zarejestrowane załadunki i rozładunki są wysłane przez aplikację automatycznie w momencie połączenia telefonu z Internetem lub siecią WiFi.
Dodawanie załadunku
  1. Dodawanie załadunku
    • Kliknij w kafelek Płaca zagraniczna

2. Kliknij +, aby dodać ładunek

3. Uzupełnij datę i godzinę załadunku. Następnie zatwierdź.

4. Uzupełnij kraj załadunku i zatwierdź

5. Wpisz nazwę ładunku i ponownie zatwierdź.

  • Opis załadunku pomoże Ci go zidentyfikować na liście (np. numer CMR, miasto, szczegóły)
  • Identyfikacja załadunku jest konieczna, żeby móc powiązać go z rozładunkiem który dodasz.
Dodawanie rozładunku
  1. Dodawanie rozładunku
    • Kliknij ikonę rozładunku przy wybranym załadunku

2. Wybierz rodzaj rozładunku: pełny lub częściowy

3. Uzupełnij datę i godzinę. Następnie zatwierdź.

4. Uzupełnij kraj rozładunku i ponownie zatwierdź.

5. Jeśli wykonałeś rozładunek pełny, Twój załadunek zniknie z listy aktualnych załadunków.

Integracja GBox Online oraz aplikacji INELO (GBox) Drive z 4Trans

W celu uzyskania połączenia pomiędzy programem 4Trans, a danymi z GBox Online należy wprowadzić autoryzacyjne dane do programu 4Trans.

Sprawdź jak je uzyskać:

Dodatkowe linki
Pytania i rozwiązania INELO (GBox) Drive
  • Czy mogę się wylogować z aplikacji GBOX Drive, lub dezaktywować dostęp?
    • Tak, przejdź do zakładki Kierowcy w panelu GBox Online i wybierz z listy lub wyszukaj kierowcę, dla którego chcesz dezaktywować aplikację oraz kliknij: DEZAKTYWUJ.
  • Nie można rozpocząć zadania (przycisk jest na szaro).
    • Inne zadanie jest w trakcie realizacji. Zakończ poprzednie zadanie aby rozpocząć realizację nowego.
  • Czy mogę przerwać realizację zadania i wykonać inne.
    • Nie. Aby wykonać nowe zadanie, kierowca musi zakończyć poprzednie zadanie.
  • Czy mogę nawigować do punktu w zadaniu?
    • Tak. Aby uruchomić nawigację do punktu kliknij w link dostępny obok koordynatów.
  • Czy mogę załączyć zdjęcie dokumentu?
    • Tak. Kliknij ikonkę spinacza aby załączyć dokumenty.

lub podczas finalizowania zadania kliknij Dodaj zdjęcie.

Ostatnia aktualizacja 17 maja 2022

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły

Potrzebujesz pomocy?
Nie możesz znaleźć odpowiedzi, której szukasz? Jesteśmy tutaj, aby pomóc!
Kontakt