Dlaczego nie działa odczyt zdalny z tachografu?
Uwaga!
Brak odczytu zdalnego tachografu może być spowodowane błędem samego tachografu.
W tachografach VDO pierwszej generacji G2V1 w sytuacji, gdy doszło do zdalnej autoryzacji nieważną kartą przedsiębiorstwa, tachograf zostaje trwale zablokowany do zdalnego odczytu.
W jakiej sytuacji może nastąpić zablokowanie tachografu?
Tachograf zostanie zablokowany, gdy zostaną spełnione wszystkie poniższe warunki:
- pojazd z tachografem VDO generacji G2V1;
- oprogramowanie niższe niż 4075;
- upłynęła ważność karty przedsiębiorstwa znajdującej się w czytniku do autoryzacji odczytów zdalnych;
- nastąpiła próba odczytu danych z w/w tachografu (np. odczyty cykliczne).
Jak usunąć usterkę takiego tachografu?
Jedynym rozwiązaniem problemu i przywróceniem możliwości zdalnego odczytu danych jest aktualizacja tachografu w Autoryzowanym Serwisie Tachografów do wersji oprogramowania minimum 4075.
Uwaga!
Przed wizytą w Autoryzowanym Serwisie Tachografów upewnij się, że dany serwis może wykonać zalecaną aktualizację tachografu VDO do wersji minimum 4075.
Jak sprawdzić wersję tachografu?
Jeżeli korzystasz z dedykowanego oprogramowania 4Trans, wersja tachografu znajduje się w podsumowaniu odczytu.
Wersję oprogramowania tachografu możesz sprawdzić również na wydruku.