Jak działa sonda paliwa?
Firma Inelo montuje sondy firmy Aplisens model CS-27. Jest to sonda ciśnieniowa bazująca na pomiarze nacisku słupa cieczy na czujnik sondy oraz gęstości paliwa.
Taka technologia pomiaru niweluje ewentualne anomalie pomiaru podczas stosowania zimowych dodatków do paliwa. Sonda posiada również rozwiązanie, które kompensuje rozszerzalność cieplną paliwa w okresach letnio-zimowych.
Dokumentację techniczną sondy Aplisens CS-27 znajdziesz tutaj DTR CS-27.pdf.
Montaż sondy paliwa w zbiorniku
Do montażu sondy konieczne jest wykonanie otworu w zbiorniku paliwa. Sonda najczęściej montowana jest w geometrycznym środku zbiornika, co pozwala na zminimalizowanie anomalii wskazań związanych z falowaniem paliwa w zbiorniku.
W niektórych przypadkach sonda może nie zostać zamontowana na środku zbiornika:
- kiedy środek zbiornika jest bardzo bliski wewnętrznej przegrody zbiornika,
- gdy opaska mocującą zbiornik, lub pływak przeszkadzałby w prawidłowym montażu sondy.
Jak przygotować się do montażu sondy paliwa?
W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych (opady atmosferyczne, temperatura powietrza poniżej +5 st. C, wiatr) montaż sondy paliwa powinien odbywać się pod zadaszeniem.
W przypadku montażu, serwisu lub demontażu sondy w pojazdach ze zabudowanymi zbiornikami, gdzie nie ma bezpośredniego dostępu do górnej części zbiornika, jesteś zobowiązany jest do demontażu zbiornika we własnym zakresie. Podczas montażu sondy powinieneś wyznaczyć osobę odpowiedzialną do obsługi pojazdu, do takich czynności jak:
- przeparkowanie pojazdu,
- podniesienie i opuszczenie kabiny.
W jakich zbiornikach nie montujemy i dlaczego?
Firma Inelo nie wykonuje montaży sond w pojazdach z plastikowymi zbiornikami. Wykonanie otworu w takim zbiorniku może skutkować jego odkształceniem w górnej części oraz problemami z uszczelnieniem łączenia sondy ze zbiornikiem paliwa. Sondy nie są również montowane w pojazdach ze zbiornikami o nieregularnych kształtach. W takich zbiornikach nacisk słupa cieczy na czujnik paliwa przebiega nieliniowo, co może spowodować błędne wskazania poziomu paliwa na wykresie.