System e-TOLL zmienia się dla przewoźników. Szczegóły można znaleźć w dziale Aktualności na stronie projektu e-TOLL.
Ostatnią nowością jest możliwość uzupełnienia danych na temat przejazdu, gdy urządzenie nie przesyłało danych.
Jak uzupełnić dane na temat przejazdu, gdy urządzenie nie przesyłało danych do systemu e-TOLL?
Jeśli poruszasz się po drodze płatnej z systemem e-TOLL, a Twoje urządzenie przestało działać, możesz opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS, po zadeklarowaniu trasy przejazdu.
W Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, w którym urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.
Opłatę za zadeklarowany przejazd musisz uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli nie posiadasz środków, uzupełnij je przed złożeniem deklaracji.
W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy pojazd:
- uczestniczy w akcji ratowniczej;
- jest używany do przewozów żywych zwierząt, mleka, lekarstw, towarów niebezpiecznych, betonu, odpadów komunalnych;
- w przypadku autobusów przewożących pasażerów;
zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu.
Źródło:
https://etoll.gov.pl/ciezarowe/aktualnosci/kolejne-zmiany-w-e-toll/
Co zrobić w sytuacji, gdy urządzenie GBox (ZSL) nie przesyła danych i lokalizacji do systemu e-TOLL?
W przypadku, gdy urządzenie GBox nie przesyła danych lub nie wysyła informacji do systemu e-TOLL i nie są naliczane opłaty za drogi, skontaktuje się niezwłocznie z:
- Działem Technicznym GBox za pomocą formularza kontaktowego: Formularz Wsparcia Technicznego;
- lub poprzez Chat dostępny bezpośrednio w Panelu GBox Online z Biurem Obsługi Klienta, co umożliwi Ci szybką komunikację z jednym z naszych Konsultantów.
W zgłoszeniu mailowym podaj dane identyfikacyjne takie jak:
- NIP;
- numer ID urządzenia;
- numer rejestracyjny;
- jak najdokładniejszy opis problemu.
Ułatwi to szybką obsługę Twojego zgłoszenia!
Po przeanalizowaniu zgłoszenia wyślemy Ci informację na temat jego statusu wraz z informacją nt. tego, jakie kroki zostały podjęte.
W przypadku zlecenia serwisowego, gdzie konieczna będzie wizyta Autoryzowanego Serwisu GBox (instalatora) punkt kontaktowy i zlecenie zostanie przekazane do Działu Realizacji (realizacja@inelo.pl), odpowiedzialnego za kontakt i terminową realizację zlecenia, zgodnie z wytycznymi z Działu Technicznego GBox.
Co zrobić w sytuacji, gdy urządzenie GBox OBU+ nie przesyła danych i lokalizacji do systemu e-TOLL?
W przypadku, gdy urządzenie GBox OBU+ nie przesyła danych lub nie wysyła informacji do systemu e-TOLL i nie są naliczane opłaty za drogi, w pierwszej kolejności zweryfikuj, czy:
- Wykonałeś montaż zgodnie z instrukcją (czy urządzenie nie jest zamknięte w metalowych skrzynkach i przez może nie mieć zasięgu?);
- Diody na urządzeniu działają poprawnie – zgodnie z instrukcją;
- ID Biznesowe jest poprawnie przypisane do panelu e-TOLL (poprawnie sparowane z odpowiednim numerem rejestracyjnym).
Jeżeli po wykonaniu powyższych kroków problem nadal występuje urządzenie należy przesłać do Inelo w celu rozpatrzenia reklamacyjnego (patrz informacja poniżej)
Jak zareklamować urządzenie GBox OBU+?
Jeśli urządzenia nie nadaje, nie świecą się żadne diody, nie są przesyłane żadne pozycje, w celu jego reklamacji, skorzystaj z formularza reklamacyjnego.
Wypełnij powyższy formularz online a urządzenie wyślij pocztą lub kurierem na adres:
Serwis Urządzeń INELO
ul. Karpacka 24/U2B
43-300 Bielsko Biała
Po otrzymaniu urządzenia skontaktuje się z Tobą Serwis Urządzeń INELO.