1. Strona główna
  2. GBox
  3. Co zrobić w razie awarii urządzenia GBox ZSL lub GBox OBU+?
  1. Strona główna
  2. e-TOLL GBox/OBU
  3. Co zrobić w razie awarii urządzenia GBox ZSL lub GBox OBU+?

Co zrobić w razie awarii urządzenia GBox ZSL lub GBox OBU+?

GBox OBU+

System e-TOLL zmienia się dla przewoźników. Szczegóły można znaleźć w dziale Aktualności na stronie projektu e-TOLL.

Ostatnią nowością jest możliwość uzupełnienia danych na temat przejazdu, gdy urządzenie nie przesyłało danych.

Jak uzupełnić dane na temat przejazdu, gdy urządzenie nie przesyłało danych do systemu e-TOLL?

Jeśli poruszasz się po drodze płatnej z systemem e-TOLL, a Twoje urządzenie przestało działać, możesz opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS, po zadeklarowaniu trasy przejazdu.

W Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, w którym urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.

Opłatę za zadeklarowany przejazd musisz uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli nie posiadasz środków,  uzupełnij je przed złożeniem deklaracji.

W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy pojazd:

  • uczestniczy w akcji ratowniczej;
  • jest używany do przewozów żywych zwierząt, mleka, lekarstw, towarów niebezpiecznych, betonu, odpadów komunalnych;
  • w przypadku autobusów przewożących pasażerów;

zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu.

Obwieszczenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 22 września 2021r. w sprawie terminu wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających przekazywanie informacji o trasie przejazdu wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu (M.P z 2021r. poz. 876)

Źródło:
https://etoll.gov.pl/ciezarowe/aktualnosci/kolejne-zmiany-w-e-toll/

Co zrobić w sytuacji, gdy urządzenie GBox (ZSL) nie przesyła danych i lokalizacji do systemu e-TOLL?

W przypadku, gdy urządzenie GBox nie przesyła danych lub nie wysyła informacji do systemu e-TOLL i nie są naliczane opłaty za drogi, skontaktuje się niezwłocznie z:

  • Działem Technicznym GBox za pomocą formularza kontaktowego:  Formularz Wsparcia Technicznego;
  • lub poprzez Chat dostępny bezpośrednio w Panelu GBox Online z Biurem Obsługi Klienta, co umożliwi Ci szybką komunikację z jednym z naszych Konsultantów.

W zgłoszeniu mailowym podaj dane identyfikacyjne takie jak:

  • NIP;
  • numer ID urządzenia;
  • numer rejestracyjny;
  • jak najdokładniejszy opis problemu.

Ułatwi to szybką obsługę Twojego zgłoszenia!

Po przeanalizowaniu zgłoszenia wyślemy Ci informację na temat jego statusu wraz z informacją nt. tego, jakie kroki zostały podjęte.

W przypadku zlecenia serwisowego, gdzie konieczna będzie wizyta Autoryzowanego Serwisu GBox (instalatora) punkt kontaktowy i zlecenie zostanie przekazane do Działu Realizacji (realizacja@inelo.pl), odpowiedzialnego za kontakt i terminową realizację zlecenia, zgodnie z wytycznymi z Działu Technicznego GBox.

Co zrobić w sytuacji, gdy urządzenie GBox OBU+ nie przesyła danych i lokalizacji do systemu e-TOLL?

W przypadku, gdy urządzenie GBox OBU+ nie przesyła danych lub nie wysyła informacji do systemu e-TOLL i nie są naliczane opłaty za drogi, w pierwszej kolejności zweryfikuj, czy:

  1. Wykonałeś montaż zgodnie z instrukcją (czy urządzenie nie jest zamknięte w metalowych skrzynkach i przez może nie mieć zasięgu?);
  2. Diody na urządzeniu działają poprawnie – zgodnie z instrukcją;
  3. ID Biznesowe jest poprawnie przypisane do panelu e-TOLL (poprawnie sparowane z odpowiednim numerem rejestracyjnym).

Jeżeli po wykonaniu powyższych kroków problem nadal występuje urządzenie należy przesłać do Inelo w celu rozpatrzenia reklamacyjnego (patrz informacja poniżej)

Jak zareklamować urządzenie GBox OBU+?

Jeśli urządzenia nie nadaje, nie świecą się żadne diody, nie są przesyłane żadne pozycje, w celu jego reklamacji, skorzystaj z formularza reklamacyjnego. 

Wypełnij powyższy formularz online a urządzenie wyślij pocztą lub kurierem na adres:

Serwis Urządzeń INELO
ul. Karpacka 24/U2B
43-300 Bielsko Biała

Po otrzymaniu urządzenia skontaktuje się z Tobą Serwis Urządzeń INELO.

Ostatnia aktualizacja 11 marca 2024

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły

Potrzebujesz pomocy?
Nie możesz znaleźć odpowiedzi, której szukasz? Jesteśmy tutaj, aby pomóc!
Kontakt

Powiązane artykuły: