Kalendarz ciągłości danych umożliwia podgląd historii dni zapisanych za pomocą:
- tarcz analogowych;
- odczytów cyfrowych z karty kierowcy;
- odczytów z tachografów cyfrowych;
w wybranym roku kalendarzowym.
Niebieski znak zapytania podczas odczytu tachografu cyfrowego oznacza brak czynności:
Przyczyną braku czynności w kalendarzu ciągłości danych jest odczytanie tachografu inną karta przedsiębiorstwa niż tą, którą jest założona blokada.
Skontaktuj się z serwisem tachografów, aby odblokować tachograf lub odczytaj tachograf poprawną kartą przedsiębiorstwa.
Informację nt. karty przedsiębiorstwa znajdziesz w zakładce Blokady i ostatni odczyt w Oknie podglądu danych z tachografu cyfrowego/smart tachografu.
Zakładka ta przedstawia zestawienie blokad firmowych nałożonych za pomocą karty przedsiębiorstwa na tachograf. W górnej części okna wyświetlone są dane karty, za pomocą której dokonano ostatniego odczytu danych z tachografu.
Jeśli zamiast niebieskiego pytajnika na kalendarzu ciągłości danych pojawi się pytajnik pomarańczowy, oznacza to brak danych w danym dniu, przykładowo pojazd przebywał na serwisie z odłączonym akumulatorem.
Znaczenie ostatnich cyfr:
- w karcie przedsiębiorstwa:
- 1 cyfra od końca – data ważności upłynęła wydanie nowej karty skutkuje zwiększeniem numeru,
- 2 cyfra od końca – uszkodzenie zgubienie, reklamacja ze względu na błędne dane etc.,
- 3 cyfra od końca – większa ilość aktywnych kart przedsiębiorstwa, np., duża firma, wiele oddziałów w różnych regionach;
- w karcie kierowcy:
- 1 cyfra od końca – koniec ważności karty, wydanie nowej karty skutkuje zwiększeniem numeru,
- 2 cyfra od końca – sytuacje takie jak uszkodzenie, zgubienie, reklamacja błędne dane etc.