
Aby włączyć kontrolę limitów kredytowych:
- Wejdź do modułu Kontrahenci.
- Otwórz Ustawienia.
- Przejdź do zakładki Limity kredytowe i blokady.
- Zaznacz opcję Kontrola limitu kredytowego.
- System będzie pilnował limitów.

Konfiguracja blokad
Aby kontrahent nie mógł być dodany do zlecenia, ustaw blokady.
W sytuacjach, gdy kontrahent:
- przekroczy limit kredytowy
✅ zaznacz opcję Przekroczenie limitu kredytowego - ma opóźnienia w płatnościach
✅ zaznacz opcję Przekroczenie terminu płatności
Zaznaczenie powyższych opcji blokuje kontrahenta.
Domyślne wartości dla nowych kontrahentów
- Ustaw domyślny limit kredytowy dla nowo wprowadzonych kontrahentów – uzupełnij pole Domyślny limit kredytowy dla nowego kontrahenta.
- Określ domyślną tolerancję płatności dla nowo wprowadzonych kontrahentów.
Dzięki temu każdy nowy kontrahent automatycznie dostanie te wartości.
Skorzystaj z szablonów limitów (opcjonalnie)
Ustaw szablony limitów, które będziesz używać dla kontrahentów:
- Dodaj szablon w: Kontrahenci -> Słowniki -> Szablony limitów.
- Wprowadź kwotę limitu i tolerancję płatności.

3. Szablony znajdziesz na liście rozwijalnej w zakładce Ustawienia na kontrahencie.

Ustaw limity indywidualne (dla organizacji)
Jeśli Twoja firma obsługuje organizację (łączącą kilka firm):
- Zaznacz Limit indywidualny, jeśli chcesz nadać konkretnemu kontrahentowi własny limit (inny niż dla całej organizacji).

Aby sprawdzić aktualne zadłużenie:
- Na danym kontrahencie, wejdź do w zakładki Ustawienia -> Limity kontrahenta:
- Kwotę aktualnego zadłużenia zobaczysz w polu Wykorzystano.
- Najedź myszką na to pole i przeanalizuj szczegóły zadłużenia.

Zablokuj lub odblokuj kontrahenta
- Zablokowany – zaznacz, żeby całkowicie zablokować kontrahenta (spowoduje to brak możliwości wyboru go do jakiegokolwiek zlecenia).
- Tolerancja płatności – ustaw, o ile dni kontrahent możne spóźnić się z płatnością.
- Ignoruj limit do lub Ignoruj tolerancję do – jeśli chcesz tymczasowo odblokować kontrahenta mimo blokady, wpisz datę do kiedy ma być ignorowana.