W przypadku pojawienia się poniższego błędu przy próbie uruchomienia programu 4Trans, należy zweryfikować poniższe przyczyny wymienione w komunikacie:
- w przypadku pierwszego uruchomienia programu 4Trans, należy zweryfikować czy została zainstalowana usługa SQL serwera; należy postępować zgodnie z krokami z zagadnienia: Zatrzymana usługa SQL
- czy adres lub nazwa serwera na którym jest baza programu 4Trans jest poprawny,
- czy maszyna na której jest baza programu 4Trans jest włączona,
- czy jest odblokowany port w firmowych zabezpieczeniach na którym jest komunikacja z serwerem SQL (zalecany kontakt z osobą zajmującą się konfiguracją sieci w firmie – IT)
Uruchom program Database Manager (Wybierz: “START >> Wszystkie programy >> INELO >> Utils >> Database Manager >> Database Manager“)
- W oknie Logowanie do serwera SQL należy wpisać lub wybrać z listy żądany serwer (jeśli na liście serwer jest niewidoczny naciśnij na przycisk “Odśwież“) i wpisać hasło dla konta administratora (domyślne hasło: “admin”).

Informacja
Nazwę serwera bazy danych najlepiej sprawdzić w programie 4Trans w dolnym prawym rogu: np Nazwa_Komputera\INELO17
- Jeśli serwer był instalowany z innego źródła niż plik należy zaznaczyć opcję: Serwer nie od firmy INELO; zostanie wyświetlone pole: Uwierzytelnianie, w którym należy wybrać opcje uwierzytelniania logowania (tej informacji powinien udzielić Administrator serwera), dla opcji “Mix Mode” należy podać hasło dla użytkownika dbo(sa) wybranego serwera;
- Wybierz w Menu głównym >> Serwer >> Informacje >> zakładka Podstawowe