1. Strona główna
  2. 4Trans
  3. Komunikat „błąd połączenia z serwerem SQL”

Komunikat „błąd połączenia z serwerem SQL”

W przypadku pojawienia się poniższego błędu przy próbie uruchomienia programu 4Trans, należy zweryfikować poniższe przyczyny wymienione w komunikacie:

  • w przypadku pierwszego uruchomienia programu 4Trans, należy zweryfikować czy została zainstalowana usługa SQL serwera; należy postępować zgodnie z krokami z zagadnienia: Zatrzymana usługa SQL
  • czy adres lub nazwa serwera na którym jest baza programu 4Trans jest poprawny,
  • czy maszyna na której jest baza programu 4Trans jest włączona,
  • czy jest odblokowany port w firmowych zabezpieczeniach na którym jest komunikacja z serwerem SQL (zalecany kontakt z osobą zajmującą się konfiguracją sieci w firmie – IT)

     

    Port MS SQL Serwera można sprawdzić także w aplikacji Database Manager.

Uruchom program Database Manager (Wybierz: “START >> Wszystkie programy >> INELO >> Utils >> Database Manager >> Database Manager“)

  • W oknie Logowanie do serwera SQL należy wpisać lub wybrać z listy żądany serwer (jeśli na liście serwer jest niewidoczny naciśnij na przycisk “Odśwież“) i wpisać hasło dla konta administratora (domyślne hasło: “admin”).
  • Jeśli serwer był instalowany z innego źródła niż plik należy zaznaczyć opcję: Serwer nie od firmy INELO; zostanie wyświetlone pole: Uwierzytelnianie, w którym należy wybrać opcje uwierzytelniania logowania (tej informacji powinien udzielić Administrator serwera), dla opcji “Mix Mode” należy podać hasło dla użytkownika dbo(sa) wybranego serwera;
  • Wybierz w Menu głównym >> Serwer >> Informacje >> zakładka Podstawowe
Ostatnia aktualizacja 19 listopada 2020

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły

Potrzebujesz pomocy?
Nie możesz znaleźć odpowiedzi, której szukasz? Jesteśmy tutaj, aby pomóc!
Kontakt