1. Strona główna
  2. GBox
  3. Co zrobić w przypadku awarii urządzenia GBox ZSL lub GBox OBU+?
  1. Strona główna
  2. e-TOLL GBox/OBU
  3. Co zrobić w przypadku awarii urządzenia GBox ZSL lub GBox OBU+?

Co zrobić w przypadku awarii urządzenia GBox ZSL lub GBox OBU+?

System e-TOLL zmienia się dla przewoźników. Szczegóły można znaleźć w dziale Aktualności na stronie projektu e-TOLL.

Ostatnią nowością jest możliwość uzupełnienia danych na temat przejazdu, gdy urządzenie nie przesyłało danych.

Jak uzupełnić dane na temat przejazdu, gdy urządzenie nie przesyłało danych do systemu e-TOLL?

Jeśli poruszasz się po drodze płatnej z systemem e-TOLL, a Twoje urządzenie przestało działać, możesz opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS, po zadeklarowaniu trasy przejazdu.

W Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, w którym urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.

Opłatę za zadeklarowany przejazd musisz uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli nie posiadasz środków,  uzupełnij je przed złożeniem deklaracji.

W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy pojazd:

  • uczestniczy w akcji ratowniczej;
  • jest używany do przewozów żywych zwierząt, mleka, lekarstw, towarów niebezpiecznych, betonu, odpadów komunalnych;
  • w przypadku autobusów przewożących pasażerów;

zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu.

Obwieszczenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 22 września 2021r. w sprawie terminu wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających przekazywanie informacji o trasie przejazdu wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu (M.P z 2021r. poz. 876)

Źródło:
https://etoll.gov.pl/ciezarowe/aktualnosci/kolejne-zmiany-w-e-toll/

Co zrobić w sytuacji, gdy urządzenie GBox (ZSL) nie przesyła danych i lokalizacji do systemu e-TOLL?

W przypadku, gdy urządzenie GBox nie przesyła danych lub nie wysyła informacji do systemu e-TOLL i nie są naliczane opłaty za drogi, skontaktuje się niezwłocznie z:

  • Działem Technicznym GBox za pomocą formularza kontaktowego:  Formularz Wsparcia Technicznego;
  • lub poprzez Chat dostępny bezpośrednio w Panelu GBox Online z Biurem Obsługi Klienta, co umożliwi Ci szybką komunikację z jednym z naszych Konsultantów.

W zgłoszeniu mailowym podaj dane identyfikacyjne takie jak:

  • NIP;
  • numer ID urządzenia;
  • numer rejestracyjny;
  • jak najdokładniejszy opis problemu.

Ułatwi to szybką obsługę Twojego zgłoszenia!

Po przeanalizowaniu zgłoszenia wyślemy Ci informację na temat jego statusu wraz z informacją nt. tego, jakie kroki zostały podjęte.

W przypadku zlecenia serwisowego, gdzie konieczna będzie wizyta Autoryzowanego Serwisu GBox (instalatora) punkt kontaktowy i zlecenie zostanie przekazane do Działu Realizacji (realizacja@inelo.pl), odpowiedzialnego za kontakt i terminową realizację zlecenia, zgodnie z wytycznymi z Działu Technicznego GBox.

Co zrobić w sytuacji, gdy urządzenie GBox OBU+ nie przesyła danych i lokalizacji do systemu e-TOLL?

W przypadku, gdy urządzenie GBox OBU+ nie przesyła danych lub nie wysyła informacji do systemu e-TOLL i nie są naliczane opłaty za drogi, w pierwszej kolejności zweryfikuj, czy:

  1. Wykonałeś montaż zgodnie z instrukcją (czy urządzenie nie jest zamknięte w metalowych skrzynkach i przez może nie mieć zasięgu?);
  2. Diody na urządzeniu działają poprawnie – zgodnie z instrukcją;
  3. ID Biznesowe jest poprawnie przypisane do panelu e-TOLL (poprawnie sparowane z odpowiednim numerem rejestracyjnym).

Po wykonaniu powyższych kroków, gdy problem nadal występuje, skontaktuj się poprzez Chat dostępny w Panelu Online z Biurem Obsługi Klienta. Umożliwi Ci to szybką komunikację z jednym z naszych Konsultantów.

Jak zareklamować urządzenie GBox OBU+?

Jeśli urządzenia nie nadaje, nie świecą się żadne diody, nie są przesyłane żadne pozycje, w celu jego reklamacji, skorzystaj z formularza reklamacyjnego. Formularz odeślij wraz z urządzeniem. Jeśli masz wątpliwości co do poprawności działania urządzenia i konieczności reklamacji, skontaktuj się również z Biurem Obsługi Klienta.

Ostatnia aktualizacja 14 listopada 2022

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły

Potrzebujesz pomocy?
Nie możesz znaleźć odpowiedzi, której szukasz? Jesteśmy tutaj, aby pomóc!
Kontakt