Jak postępować?
System e-TOLL zmienia się dla przewoźników, szczegóły można znaleźć w dziale Aktualności na stronie projektu e-TOLL.
Ostatnią nowością jest możliwość uzupełnienia danych na temat przejazdu, gdy urządzenie nie przesyłało danych.
Jak to zrobić? Szczegóły znajdziecie w poniżej:
Jeśli już dziś poruszasz się po drodze płatnej z e-TOLLem, a Twoje urządzenie przestało działać, możesz opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS , po zadeklarowaniu trasy przejazdu.
W Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.
Opłatę za zadeklarowany przejazd musisz uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli nie posiadasz środków uzupełnij je przed złożeniem deklaracji.
W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy pojazd:
- uczestniczy w akcji ratowniczej;
- jest używany do przewozów żywych zwierząt, mleka, lekarstw, towarów niebezpiecznych, betonu, odpadów komunalnych;
- w przypadku autobusów przewożących pasażerów;
- zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu.
Źródło:
https://etoll.gov.pl/ciezarowe/aktualnosci/kolejne-zmiany-w-e-toll/
Urządzenie GBox - brak przesyłania pozycji lub danych do e-TOLL
W przypadku, gdy urządzenie GBox nie przesyła danych lub nie wysyła informacji do systemu e-TOLL i nie są naliczane opłaty za drogi.
Należy skontaktować się za pomocą formularza kontaktowego z Działem Technicznym GBox: Formularz Wsparcia Technicznego
lub poprzez Chat w bezpośrednio Panelu Online z Biurem Obsługi Klienta, co umożliwi szybką komunikację z jednym z naszych Konsultantów.
Bardzo istotne jest aby w zgłoszeniu mailowym podać dane identyfikacyjne takie jak:
- NIP
- numer ID urządzenia
- numer rejestracyjny
- jak najdokładniejszy opis problemu
Po przeanalizowaniu zgłoszenia wyślemy informację na temat statusu zgłoszenia oraz jakie kolejne kroki zostały podjęte.
W przypadku zlecenia serwisowego, gdzie będzie wymaga wizyta Autoryzowanego Serwisu GBox (instalatora) punkt kontaktowy i zlecenie zostanie przekazane do Działu Realizacji (realizacja@inelo.pl) odpowiedzialnego za kontakt i terminową realizację zlecenia zgodnie z wytycznymi z Działu Technicznego GBox.
Urządzenie GBox OBU+ - brak przesyłania pozycji lub danych do e-TOLL
W przypadku, gdy urządzenie GBox OBU+ nie przesyła danych lub nie wysyła informacji do systemu e-TOLL i nie są naliczane opłaty za drogi.
W pierwszej kolejności zweryfikuj:
- Czy wykonałeś montaż zgodnie z instrukcją (czy urządzenie nie jest zamknięte w metalowych skrzynkach i przez może nie mieć zasięgu?)
- Diody na urządzeniu działają poprawnie – zgodnie z instrukcją
- ID Biznesowe jest poprawnie przypisane do panelu e-TOLL (poprawnie sparowane z odpowiednim numerem rejestracyjnym)
- *Urządzenia GBox OBU – nie obsługują SENT-GEO
Następnie można skontaktować poprzez Chat bezpośrednio w Panelu Online z Biurem Obsługi Klienta, co umożliwi szybką komunikację z jednym z naszych Konsultantów.
Jeśli urządzenia nie nadaje, nie świecą się żadne diody, nie są przesyłane żadne pozycję to należy skorzystać z formularza reklamacyjnego w celu odesłania urządzenia, wcześniej możesz także upewnić się zadając dodatkowe pytania na Chatcie: