1. Strona główna
  2. GBox
  3. e-TOLL GBox/OBU
  4. Co zrobić w przypadku awarii urządzenia ZSL/OBU?
  1. Strona główna
  2. GBox
  3. Co zrobić w przypadku awarii urządzenia ZSL/OBU?

Co zrobić w przypadku awarii urządzenia ZSL/OBU?

Zawartość
Jak postępować?

System e-TOLL zmienia się dla przewoźników, szczegóły można znaleźć w dziale Aktualności na stronie projektu e-TOLL.

Ostatnią nowością jest możliwość uzupełnienia danych na temat przejazdu, gdy urządzenie nie przesyłało danych.

Jak to zrobić? Szczegóły znajdziecie w poniżej:

Jeśli już dziś poruszasz się po drodze płatnej z e-TOLLem, a Twoje urządzenie przestało działać, możesz opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS , po zadeklarowaniu trasy przejazdu.

W Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.

Opłatę za zadeklarowany przejazd musisz uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli nie posiadasz środków uzupełnij je przed złożeniem deklaracji.

W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy pojazd:

  • uczestniczy w akcji ratowniczej;
  • jest używany do przewozów żywych zwierząt, mleka, lekarstw, towarów niebezpiecznych, betonu, odpadów komunalnych;
  • w przypadku autobusów przewożących pasażerów;
  • zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu.

Obwieszczenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 22 września 2021r. w sprawie terminu wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających przekazywanie informacji o trasie przejazdu wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu (M.P z 2021r. poz. 876)

Źródło:
https://etoll.gov.pl/ciezarowe/aktualnosci/kolejne-zmiany-w-e-toll/

Ostatnia aktualizacja 1 października 2021

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły

Potrzebujesz pomocy?
Nie możesz znaleźć odpowiedzi, której szukasz? Jesteśmy tutaj, aby pomóc!
Kontakt