1. Strona główna
  2. GBox
  3. e-TOLL GBox/OBU
  4. Co zrobić w przypadku awarii urządzenia GBox ZSL/OBU?
  1. Strona główna
  2. GBox
  3. Co zrobić w przypadku awarii urządzenia GBox ZSL/OBU?

Co zrobić w przypadku awarii urządzenia GBox ZSL/OBU?

Jak postępować?

System e-TOLL zmienia się dla przewoźników, szczegóły można znaleźć w dziale Aktualności na stronie projektu e-TOLL.

Ostatnią nowością jest możliwość uzupełnienia danych na temat przejazdu, gdy urządzenie nie przesyłało danych.

Jak to zrobić? Szczegóły znajdziecie w poniżej:

Jeśli już dziś poruszasz się po drodze płatnej z e-TOLLem, a Twoje urządzenie przestało działać, możesz opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS , po zadeklarowaniu trasy przejazdu.

W Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.

Opłatę za zadeklarowany przejazd musisz uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli nie posiadasz środków uzupełnij je przed złożeniem deklaracji.

W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy pojazd:

  • uczestniczy w akcji ratowniczej;
  • jest używany do przewozów żywych zwierząt, mleka, lekarstw, towarów niebezpiecznych, betonu, odpadów komunalnych;
  • w przypadku autobusów przewożących pasażerów;
  • zadeklarowanie przejazdu będzie mogło nastąpić do 3 dni po jego zakończeniu.

Obwieszczenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 22 września 2021r. w sprawie terminu wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających przekazywanie informacji o trasie przejazdu wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu (M.P z 2021r. poz. 876)

Źródło:
https://etoll.gov.pl/ciezarowe/aktualnosci/kolejne-zmiany-w-e-toll/

Urządzenie GBox - brak przesyłania pozycji lub danych do e-TOLL

W przypadku, gdy urządzenie GBox nie przesyła danych lub nie wysyła informacji do systemu e-TOLL i nie są naliczane opłaty za drogi.

Należy skontaktować się za pomocą formularza kontaktowego z Działem Technicznym GBox: Formularz Wsparcia Technicznego

lub poprzez Chat w bezpośrednio Panelu Online z Biurem Obsługi Klienta, co umożliwi szybką komunikację z jednym z naszych Konsultantów.

Bardzo istotne jest aby w zgłoszeniu mailowym podać dane identyfikacyjne takie jak:

  • NIP
  • numer ID urządzenia
  • numer rejestracyjny
  • jak najdokładniejszy opis problemu

Po przeanalizowaniu zgłoszenia wyślemy informację na temat statusu zgłoszenia oraz jakie kolejne kroki zostały podjęte.

W przypadku zlecenia serwisowego, gdzie będzie wymaga wizyta Autoryzowanego Serwisu GBox (instalatora) punkt kontaktowy i zlecenie zostanie przekazane do Działu Realizacji (realizacja@inelo.pl) odpowiedzialnego za kontakt i terminową realizację zlecenia zgodnie z wytycznymi z Działu Technicznego GBox.

Urządzenie GBox OBU+ - brak przesyłania pozycji lub danych do e-TOLL

W przypadku, gdy urządzenie GBox OBU+ nie przesyła danych lub nie wysyła informacji do systemu e-TOLL i nie są naliczane opłaty za drogi.

W pierwszej kolejności zweryfikuj:

  1. Czy wykonałeś montaż zgodnie z instrukcją (czy urządzenie nie jest zamknięte w metalowych skrzynkach i przez może nie mieć zasięgu?)
  2. Diody na urządzeniu działają poprawnie – zgodnie z instrukcją
  3. ID Biznesowe jest poprawnie przypisane do panelu e-TOLL (poprawnie sparowane z odpowiednim numerem rejestracyjnym)
  4. *Urządzenia GBox OBU – nie obsługują SENT-GEO

Następnie można skontaktować poprzez Chat bezpośrednio w Panelu Online z Biurem Obsługi Klienta, co umożliwi szybką komunikację z jednym z naszych Konsultantów.

Jeśli urządzenia nie nadaje, nie świecą się żadne diody, nie są przesyłane żadne pozycję to należy skorzystać z formularza reklamacyjnego w celu odesłania urządzenia, wcześniej możesz także upewnić się zadając dodatkowe pytania na Chatcie:

Ostatnia aktualizacja 11 stycznia 2022

Czy ten artykuł był pomocny?

Powiązane artykuły

Potrzebujesz pomocy?
Nie możesz znaleźć odpowiedzi, której szukasz? Jesteśmy tutaj, aby pomóc!
Kontakt